Masculul ‘Alfa’ sau scurta pledoarie pentru cei care nu ma înghit.


„Any man who says ‘I am the King’ is no true King.”

Am intalnit barbati care imi spuneau ca ei pot cuceri orice femeie … dar ei nu puteau sa isi lege singuri sireturile de la pantofi. Am intalnit barbati pentru care spritul si vodca sunt mai importante decat o cina romantica cu iubita lor. Barbati care isi schimba jantele de la masina la fel de nevrotic si de des precum isi schimba iubitele accesorizate. Am cunoscut barbati care isi bateau nevestele, iubitele si amantele intre doua pauze de meciuri iar apoi isi postau pe youtube barbatia nemaipomenita.

Am fost intersectat, condamnat si judecat de barbati in bermude pentru feminismul meu exacerbat. Nu voi fi mai „feminin decat femeia” si nici mai „catolic decat Papa”. Tot ceea ce am scris, scriu si voi scrie nu se adreseaza numai femeilor de pretutindeni. Ceea ce multi barbati nu inteleg este faptul ca multe dintre femeile pe care ei le „arata cu degetul” si le resping … au ajuns asa tot din cauza unor dobitoci ca ei.

Niste dobitoci modernizati si intr-o continua agitatie psihica.

Am intalnit barbati care au considerat ca daca isi schimba hainele, masina si privirea isi vor schimba automat stilul, caracterul si calitatea vietii. Am cunoscut barbati care ma invidiază pentru ceea ce gândesc, simt si scriu si care ma barfesc pe la usile cluburilor de „lux” in care s-au mutat cu totul de joi pana duminica.

Am vazut barbati atat de săraci incat tot ceea ce au sunt banii. Si tot ceea ce incearca din rasputeri sa „cucerească” se face prin ceea ce au si nu prin ceea ce sunt. Banii sunt importanti. Si mie imi plac. Hai sa fim seriosi … cui nu ii plac? Nu sunt un ipocrit, asadar voi prefera intotdeauna o iubita cu suflet mare si cu o situatie cel putin decenta. Pentru ca dragostea a trecut si va trece mereu prin stomac. Daca nu este asigurat acel minim de confort psihic, situatia poate degenera.

Ceea ce este interesant e faptul ca haterii au devenit si cei mai „aprigi” cititori ai mei. Niste frustrați care ma considera drept „epigonul” lui Radu Constantinescu. De parca Radu F a devenit, peste noapte, piatra de hotar a scriitorilor de bloguri personale. Aceiași frustrați care isi dau singuri like la pozele de profil sau varii postări gratuite. Barbati care ma critica la fiecare share pe Facebook, arătându-si masculinitatea si bărbăția intr-un comentariu cel mult de doi bani. Barbati care considera ca este atât de simplu sa scrii negru pe alb. Daca este atât de simplu, ma întreb de ce nu s-au apucat si ei de scris pana acum. Daca ii intrebi asta iti vor Răspunde cu un aer nonșalant si grețos: „Nu am timp de asa ceva. Am lucruri mai importante de făcut”. Normal. Sa ii critici si sa invidiezi pe altii a devenit sportul național al romanilor de pretutindeni.

Barbatii care ma critica pe mine, pe Vulpescu si pe altii, spunând ca „Barbatii adevărați nu stau pe Facebook, scriind articole despre femei”. Interesant este ca ei tot pe Facebook stau. Si stau degeaba, împroșcând cu rahat in jurul lor tot ce inseamna creativitate, imaginație, inteligenta, Creatie etc. Cand, de fapt, ei critica si arata cu degetul ceea ce nu au sau isi doresc.

Am cunoscut barbati care isi cumpara, lunar, telefoane de sute de euro dar nu sunt in stare sa le cumpere iubitelor … o floare!

Iar „proastele” accepta orice pentru ca „Te iubesc, Te iubesc, Te iubesc” … de trei ori, cu o mana pe paharul de cuba libre si cu cealalta in buzunarul prea comod.

Stiu ca am fost, sunt si voi fi criticat. Ma intreb insa daca mai am energia necesara sa imi pese sau nu. Cu siguranta mai am energie si cu o certitudine aroganta nu imi pasa.

Si pentru cei care inca se mai intreaba … Nu! Nu sunt gay! Imi plac femeile. Poate ca imi plac prea mult. Le ador si le respect. Atat pe cele frumoase cat si pe cele mai putin frumoase. Dar imi plac si barbatii. Barbatii inteligenti. Barbati care au ceva in cap si au ceva de spus.

Si exista! Inca!

Masculul alfa a murit! Traiasca masculul alfa!

Nu … nu a murit! E din ce in mai viu si se manifesta in diferite forme oribile si de evitat! Pacat!

Publicat de Alexandru Chermeleu Personal

Mă numesc Alex Chermeleu, sunt absolvent al Liceului de Informatică ,,Grigore Moisil ” din Timișoara, licențiat în Psihologie al Universității de Vest din Timișoara și master în Sociologie Organizațională. În prezent, încerc să-mi desăvârșesc meseria de psiholog, aflându-mă, de mai bine de doi ani, într-un proces de formare în Psihologie Transpersonală sub îndrumarea unora dintre cei mai mari psihologi din țară și din străinătate. Sunt preocupat de psihologia comunicării, atât la nivel de cuplu, cât și la nivel de grupuri. Într-o epocă declarată ,,a comunicării”, care se dovedește tot mai mult că suferă de fragmentare și de lipsă de comunicare, întrebarea « Cine sunt eu ? » devine emblematică pentru epoca digitală, în care realul și virtualul se diferențiază tot mai puțin, co – participând la crearea de identități. Socraticul ,,Cunoaște-te pe tine însuți!” revine în actualitate ca un subiect major, în primul rând pentru tineri și nu numai. Mai mult decât atât, în zilele noastre, îndemnul lui Socrate nu invită doar la un proces de introspecție, el se referă la relațiile noastre sociale, de familie, de cuplu, de prietenie, de colegialitate și, în primul și în primul rând, la relația supremă a omului cu Dumnezeu. Iată de ce, dragi prieteni, la îndemnul multora dintre voi, m-am hotărât să vă invit într-o călătorie de suflet și de minte, o călătorie de cunoaștere și autocunoaștere, o călătorie în care fiecare călător poate să devină un pelerin, căci cunoscându-ne pe noi înșine învățăm să descoperim lumea și sensul ei divin. Eu nu voi fi decât un călător, alături de voi, în dorința sinceră de a vă împărtăși din gândurile mele, din greșelile mele, din ceea ce învăț de la psihologii cu care lucrez dar și de a învăța de la voi, de a dezbate și a comenta împreună păreri, opinii, reflecții despre marile și etern-misterioasele teme ale umanului: iubirea, prietenia, timpul, succesul, eșecul, teama, furia, dreptatea și nedreptatea, singurătatea, depresia, speranța... Pana atunci, va las sa cititi gandurile mele ... DISCLAIMER COPYRIGHT PROTECTED. Toate informatiile si materialele (text) folosite in acest blog sunt rezervate in exclusivitate autorului. Folosirea oricarui text, imagine, material, fisier sau obiect de constructie din acest blog in alte scopuri decat cele necomerciale si cele specificate in site fara acordul scris al autorului este interzisa fiind protejate de legea dreptului de autor. Folosirea textelor se va face cu citarea sursei. Pozele folosite sunt preluate de pe Google/Pinterest/Google+ si sunt protejate de drepturi de autor. Autorul acestui blog nu isi asuma responsabilitatea pentru redistribuirea continutului acestui site inafara scopului destinat.

13 gânduri despre „Masculul ‘Alfa’ sau scurta pledoarie pentru cei care nu ma înghit.

  1. ”Ca sa devenim maestri ai iubirii, noi trebuie sa practicam arta de a iubi. La fel ca si orice alta manifestare, arta relatiilor interumane se invata prin practica, iar cei care practica suficient de mult pot atinge un control perfect asupra ei. Asadar, controlul unei relatii de cuplu sau de prietenie tine de actiune, nu de cunoastere sau de teoretizare. Totul este legat de actiune. Evident, pentru a intra intr-o actiune este necesa sa dispunem de o anumita cunoastere, sau cel putin de constientizarea felului in care functioneaza oamenii.” Don Miguel Ruiz – Arta de a iubi
    Evident…ca unii oameni nu dispun sau nu vor sa dispuna de aceasta ”cunoastere”…Scrie in continuare, lasa-i pe cei ce judeca sa judece, aceasta actiune le apartine lor, nu tie, ea survenind si in urma anumitor convingeri… 🙂

    Apreciază

  2. Sunt atat, dar atat de faini barbatii care au grija ca in absolut orice moment al conversatiei, al plimbarii, sa fie ei cei care sunt pe partea exterioara a trotuarului, cea cu masinile aproape. Putine gesturi de protectie sunt atat de fine, atat de elegante. Am dat doar un exemplu de a fi gentleman. Iar a fi gentleman e un full time job. Nu part time. A fi gentleman sta in lucruri mici. Toate acele lucruri mici care nu valoreaza nimic daca nu sunt observate, apreciate si incurajate. La fel si a fi “lady”. Pentru ca un gentleman va avea intotdeauna nevoie de o femeie care sa ii inspire comportamentul de gentleman. Din pacate a fi gentleman in zilele noastre pare a fi cel mai mare defect pentru ca “masculul alfa…feroce” descris de tine mai sus a inghitit bunele maniere si tot ce inseamna frumos in iubire.

    Apreciat de 1 persoană

  3. Din fericire nu am avut de a face cu masculul alfa pe care il descrii tu astfel ca nu il inteleg, acel barbat mitocan pentru mine nu are nici o trasatura alfa. Un alfa se impune nu prin forta (fizica sau verbala) ci mai ales prin atitudine, o atitudine care vine din inteligenta, maniere si cunostinte. E acel barbat care nu trebuie nici macar sa vorbeasca pentru a face masele sa il urmeze. Cel care este invidiat si admirat in acelasi timp. Pe acesta din urma l-am cunoscut si pot spune ca este o experienta fantastica sa il cunosti si sa il urmezi. Bafta in continuare si nu uita, gura lumii nu o sa taca vreodata, tu poti sa filtrezi ce e critica constructiva si ce nu.

    Apreciat de 1 persoană

  4. Cand un om isi expune trairile , gandurile si sentimentele isi deschide inima , e curajos . Cand o face cu atata eleganta , frumusete si delicatete e un OM care nu a uitat de umanitate . Cand o persoana il / o arata cu degetul si spune „esti prea gay/siropos (sau alte apelative de genul)” isi refuza o parte din sine . Sa nu uitam ca in fiecare fiinta exista o parte a sexului opus . Sa nu uitam ca cele mai frumoase si inaltatoare sentimente sunt iubirea , prietenia , respectul , admiratia si increderea . Sa nu uitam sa fim oameni si „masculul” descris in acest text mi se pare pe langa frustrat , las . Las pentru ca refuza sa simta , sa gandeasca si sa traiasca . Isi refuza conditia de om si isi refuza cele mai frumoase si inaltatoare sentimente , clipe .
    Ma inclin cu respect si admiratie in fata unui OM curajos , sentimental ,inteligent , elegant – a unui DOMN !

    Apreciază

  5. Ceea ce spui tu suna atat de bine referitor la respect fata de femei, dar ce faci spre exemplu daca el este mereu indiferent la ceea ce crezi tu si nu ii place sa comunice? Ce ai face daca poate si femeia a gresit dar si el a gresit ,alegand parerea surorii sale ca fiind cea dreapta si a femeii de langa el nu, nu e normal ca sa ii iei apararea iubitei ? ,Fata de toti ceilalți, si daca vrei sa ii spui ca a
    gresit sa ii spui in particular?

    Apreciază

Lasă un comentariu